Burkhard Heim : Ένας παραγνωρισμένος φυσικός

Άρθρο, Μάιος 2006

Ο Burkhard Heim είχε μια σπουδαία ζωή. Γεννήθηκε το 1925 στο Πότσνταμ της  Γερμανίας, όταν αποφάσισε στην ηλικία 6 ότι θέλησε να γίνει ειδικός στους πυραύλους. Στις εργασίες του κωδικοποίησε τα δεδομένα έτσι ώστε κανένας να μη μπορεί να ανακαλύψει το μυστικό του. Και στην αποθήκη του σπιτιού των γονέων του, πειραματίστηκε με εκρηκτικές ύλες. Αλλά αυτό τον οδήγησε στην καταστροφή.

Το 1943 συνάντησε τον Heisenberg που συμμετείχε τότε στην έρευνα για την πυρηνική βόμβα των Γερμανών και του είπε το σχέδιο του για να χρησιμοποιήσει τη χημική κατάρρευση για να διευκολύνει μια ατομική έκρηξη. Αυτό το σχέδιο βασίστηκε στην ιδέα του που αναπτύχθηκε για μια "καθαρή" βόμβα υδρογόνου όταν ήταν μόλις 18 χρονών. Ο Heisenberg εντυπωσιάστηκε από τη γνώση του Heim, αλλά σκέφτηκε ότι η προσέγγιση θα ήταν μη πρακτική.

Προς το τέλος του δεύτερου παγκόσμιου πολέμου, απασχολήθηκε ως ειδικός στα εκρηκτικά, και είχε ένα ατύχημα το 1944 στην οποία οποία μια συσκευή στα χέρια του τον άφησε με μόνιμη αναπηρία. Έχασε τότε μόλις στα 19 χρόνια του τα χέρια του και το 90 τοις εκατό της ακοής και της όρασης του. Η συμπεριφορά του έγινε από τότε εκκεντρική και απομονώθηκε εντελώς από τον κόσμο. Γι αυτό, λόγω της αναπηρίας του, θεωρείται ο γερμανός Χώκινγκ.

Οι πρώτες του μελέτες ξεκίνησαν με το όνειρο της μεγάλης ενοποίησης των δυνάμεων.

Μετά από τον πόλεμο, πήγε στο πανεπιστήμιο του Gottingen για να μελετήσει φυσική. Το 1954 άρχισε να μελετά κάτω από τον μελλοντικό πρόεδρο της Γερμανίας τον Carl Friedrich von Weizsäcker - έναν εξέχοντα αστροφυσικό - στο ίδιο πανεπιστήμιο. Η διπλωματική διατριβή του ήταν οι φυσικές διαδικασίες στην σουπερνόβα του Νεφελώματος του Καρκίνου. Μετά από αυτό, άρχισε να εργάζεται στο Ινστιτούτο Max Planck για την αστροφυσική.

Εντούτοις, βρήκε σύντομα ότι ήταν εξαιρετικά δύσκολο να εργαστεί σε μια ομάδα λόγω των αναπηριών του. Αλλά και ο Von Weizsδcker επίσης δεν θέλησε να φορτώσει στον Heim την ανάπτυξη μιας ενοποιημένης θεωρίας πεδίου. Αλλά, αυτή η εργασία ήταν ουσιαστικά το μόνο πράγμα που ο Heim ενδιαφέρθηκε αληθινά.

Η ιδέα ενός διαστημικού σκάφους που να οδηγείται με τη βοήθεια της κβαντικής μηχανικής κι όχι από πυραύλους με καύσιμα, τον οδήγησαν να μελετήσει γενική σχετικότητα και κβαντομηχανική, καταβάλλοντας μια τεράστια προσπάθεια.

Από το 1948, ο πατέρας και η σύζυγός του αντικατέστησαν τις αισθήσεις του, διαβάζοντας του επί ώρες επιστημονικά βιβλία και μεταφέροντας τους υπολογισμούς του σε χαρτί. Αναγκαστικά ανέπτυξε μια φωτογραφική μνήμη.

Οι υποστηρικτές της θεωρίας του Heim ισχυρίζονται ότι αυτή είναι μια πανάκεια για τα προβλήματα της σύγχρονης φυσικής. Λένε ότι ενώνει την κβαντομηχανική και τη γενική σχετικότητα, που μπορεί να προβλέψει τις μάζες των δομικών μονάδων της ύλης από βασικές αρχές, ενώ μπορεί ακόμη και να εξηγήσει την κατάσταση του σύμπαντος πριν από 13,7 δισ. έτη.

Φυγή στον υπερχώρο - Μήπως υπάρχει δυνατότητα για ταξίδια σε άλλη διάσταση;